Dagens söta djur

Många tycker att det här djuret är äckligt men jag tycker nog att det här är en av de mest fantastiska varelser i hela världen!
DAGGMASKEN

Maskar behöver ingen, dom är typ hur självständiga som helst. Det är därför dom är så himla bra!
I stället för att jag ska skriva en massa om mask får ni två låt texter om just maskar, som jag personligen tycker är väldigt bra!

"Ingen tycker om mig, ingen vill ha mig, bara för jag käkar mask
Korta och klibbiga, långa och slibbiga ligger dom i min ask
Ingen tycker om mig, ingen vill ha mig, men oj va mask är gott
Maskkompott!"

"Herr mask råkade en dag gå av
Så hans vänner dom gravde en grav
Prästen sa några väl valda ord
Sen täktes herr mask utav jord
Åh alla grät för herr mask hade levt så ensam
Men då tittade plötsligt herr mask fram
Han sa vänner mitt liv har blivit coolare
Min bakdel och jag, vi har blivit polare
Och vi ska alltid samma väg vandra
aldrig skiljas igen från varandra"


Kommentarer
Postat av: Malin

hahahaha åh, låtarna <3 vilken nostalgi!

2010-01-29 @ 18:33:49
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: teskedsgumman

Du glömde pellejöns!:)



Det var en gång en daggmask,

som hette Pellejöns.

Han var så rädd för skator,

han var så rädd för höns.

Han var så rädd för metare och letare med burk.

Och dom som satte mask på krok,

dom kalla' han för skurk.



En dag så tänkte masken

nu borrar jag mig ner,

en meter under marken

så syns jag inte mer.

I trädgår'n gick metare och letare och höns

dom hitta massa maskar,

men inte Pellejöns.



:D

2010-01-30 @ 23:48:45
URL: http://teskjekjerringa.blogg.se/
Postat av: cajsa

alltså låten om herr mask är så jävla sorglig! jag typ gråter när jag hör den!

2010-02-01 @ 21:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0